Sampling av Majskakor - Friggs

Utmaning Få idrottsfamiljen att smaka Friggs nya majskakor och marknadsföra produkten mot idrottsfamiljen digitalt.

Lösning 30 000 paket majskakor levererades till tre stora barn- och ungdomsturneringar. När deltagande lag ankom till turneringen fick varje familj var sitt paket Friggs Majskakor i smakerna Pizza eller BBQ. laget.se samordnade med turneringarna och marknadsförde kampanjen digitalt mot 500 000 unika besökare i målgruppen idrottsfamiljer med barn 6-12 år gamla.

Hitta skon - PUMA

Utmaning Engagera unga fotbollsspelare vid släpp av ny sko.

Lösning Vi gömde en miljon skor på laget.se. Användarna fick leta skor på sajten. Topplistor publicerades över de lag och individer som hittat flest skor och tävlingen skapade ett enormt engagemang. Över 3 000 lag deltog och en deltagare hittade 25 000 skor! Vinnarna fick pris från Puma.

Familjer lokalt - Team Sportia

Utmaning Nå idrottsfamiljer i kommuner där Team Sportia har butiker.

Lösning laget.se riktar marknadsföring mot de lag/klubbar i de kommuner där Team Sportia har butiker. Team Sportia når sin kärnmålgrupp (idrottsfamiljer) och kan driva försäljning. Sedan hösten 2015 har Team Sportia gjort en digital transformation med goda resultat där laget.se varit en central del.

Profilering - CCM

Utmaning Profilera CCM på ett kraftfullt sätt mot hockeykonsumenter.

Lösning Vi gav våra hockeylag möjligheten att välja en kaxig bakgrundsbild till sin hemsida, profilerad med CCM´s ambassadörer Carl Hagelin & Gabriel Landeskog. Ett år senare: över 1 000 hockeylag använder bakgrunder profilerade av CCM. Varje dag.